وکالت در طلاق ضمن عقد نکاح

 

اختیار زوج به زوجه با وکالت بلاعزل با حق توکیل به غیر است. که در این اختیار زن هر زمان که اراده کند با گرفتن یک وکیل دادگستری از جانب مرد این اختیار را دارد خود را به هر نوع از انواع طلاق، مطلقه کند. و اگر وکالت در طلاق ضمن عقد نکاح باشد، ممکن است در شروط قباله ازدواج هم ذکر شده باشد.

 

مطالب مرتبط: حق مسکن زوجه

 

وکالت در طلاق یا حق طلاق 

البته بعضی از وکلای دادگستری معتقد هستند حق طلاق، یک اصطلاح عامیانه و اشتباهی است. که در بین مردم جا افتاده، برای زنان اصطلاحی تحت عنوان حق طلاق نداریم بلکه یک تفویض وکالت برای اعمال طلاق داریم تحت عنوان وکالت در طلاق

این مورد مطابق ماده 1119 قانون مدنی است. که می گوید: طرفين عقد ازدواج مي توانند هر شرطي كه مخالف با مقتضاي عقد مزبور نباشد در ضمن عقد ازدواج يا عقد لازم ديگر بنمايد. مثل اينكه شرط شود هرگاه شوهر زن ديگر بگيرد يا در مدت معيني غائب شود يا ترك انفاق نمايد يا بر عليه حيات زن سوء قصد كند. يا سوء رفتاري نمايد كه زندگاني آنها با يكديگر غيرقابل تحمل شود. زن وكيل و وكيل درتوكيل باشد كه پس از اثبات تحقق شرط درمحكمه و صدور حكم نهائي خود را مطلقه سازد.

البته در این مورد و طبق این ماده استفاده از وکالت در طلاق موقوف به اثبات شرط های مذکور است. و زن باید آن شروط را با ادله محکمه پسند در دادگاه به اثبات رساند تا بتواند خود را مطلقه کند.

نوع دیگر وکالت در طلاق، وکالت بدون قید و شرط به صورت مطلق است که زن هر وقت بخواهد خود را مطلقه کند. در حالت اول نیازی به اثبات شروط فوق در محکمه نیست. و این وکالت از نظر حقوقی و قانونی صحیح می باشد.

 

مطالب مرتبط: وکیل خانواده

بیشتر بدانیم: وکیل پایه یک دادگستری

 

موسسه حقوقی دادگستر این امکان را در اختیار شما قرار داده است. که هر ساعت از شبانه روز در زمینه وکالت در طلاق ضمن عقد نکاح نیاز به مشاوره به صورت تلفنی یا حضوری با وکیل خانواده یا مشاوره حقوقی آنلاین داشته باشید. در خدمت گذاری به شما عزیزان آماده باشیم.

برای برقراری ارتباط با وکیل آنلاین یا مشاوره حقوقی تلفنی به صورت 24 ساعته در هر ساعت از شبانه روز از تلفن ثابت سراسر کشور بدون هیچ پیش شماره یا کدی با شماره: 9099071369 تماس بگیرید.

 

در صورتی که در خصوص موضوع این بخش سوالی دارید میتوانید سوال خود را بپرسید تا در کمترین زمان توسط وکلای مجرب پاسخ داده شود.

در صورتی که نیاز به مشاوره از طریق تلفن را دارید از این بخش اقدام کنید تا هرچه سریع تر به پاسخ سوال خود دریافت کنید.

درصورتی که نیاز به مشاوره حضوری دارید از این طریق اقدام کنید.

درصورتی که نیاز به تنظیم اوراق قضایی دارید یا اینکه می خواهید فایل پرونده یا حکم خود را ازسال کنید از این طرق اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonاز تلفن ثابت 9099071369