سوال حقوقیدسته بندی: خدمات دعاوی خانوادهتدلیس در نکاح یا فریب در ازدواج
سحر 3 سال قبل

سلام. من دردوران عقد هستم. همسرم درمورد شغلش ب من دروغ گفته. گفته بود ت شهر خودمون ت رستوران کار ميکنه ولی چن ماه بعد رفت ي شهرديگ. همينطور مريضيش رو ازم پنهون کرده بود. اختلال روانی داره وب همین دليل از سربازی معاف شده ايا ميتونم ازش بخاطر فريب در ازدواج شکايت کنم؟؟؟ خواهشا زود جواب بدين خيلی مهمه

1 پاسخ
ادمین عضو سایت 3 سال قبل

سلام و وقت بخیر
فریب در ازدواج از نظر قانونی: ماده 647 قانون مجازات اسلامی است که بیان می‌دارد: اگر هریک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل: داشتن تحصیلات عالی، تمکن مالی، موقعیت اجتماعی، شغل و سمت خاص، تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هریک از آنها واقع شود مرتکب به حبس تعزیری از شش ماه تا دو سال محکوم می‌شود.
تدلیس درنکاح اقدامی است که زن یا مرد یا شخص ثالثی انجام می‌دهد وسبب تدلیس در نکاح می گردد اصطلاحا گفته می‌شود که تدلیس در نکاح عبارت است از این که با اعمال متقلبانه نقص یا عیبی را که در یکی از زوجین هست مخفی کرده یا او را دارای صفت کمالی معرفی کنند که فاقد آن است، مثلا اگر جنون در حین عقد در مرد باشد و زن هم از آن بی‌خبر باشد می‌تواند عقد نکاح را فسخ کند، همچنین اگر جذام (نوعی بیماری پوستی) حین عقد در زن باشد و مرد هم از آن بی‌خبر باشد، میتواند نکاح را فسخ کند. 
وکیل خانواده

Call Now Buttonاز تلفن ثابت 9099071369