اظهارنامه کارگر به کارفرما

 

در این مطلب یک نمونه اظهارنامه کارفرما به کارگر، توسط وکیل مجموعه حقوقی برای دسترسی شما عزیزان، قرار داده‌شده است. هرچند توصیه می‌گردد قبل از ثبت اظهارنامه کارگر به کارفرما با مشاوره حقوقی صحبت شود.

 

حتمن بخوانید: مشاوره حقوقی کار

 

اظهارنامه کارگر به کارفرما

 



به نام خدا

اظهار شونده: ………………………….، فرزند: ………….، شماره ملی: …………..، نشانی: …………………..

اظهارکننده: …………………………، فرزند: ……..، شماره ملی: ………………..، نشانی: …………………….. 

 

موضوع اظهارنامه: اظهارنامه رسمی مبنی بر سایر موضوعات اظهارنامه(ابلاغ و اخطار قانونی به شرح متن)

 

احتراماً مطالب ذیل رسماً و قانوناً در اجرای ماده ۱۵۶ قانون آیین دادرسی مدنی رسماً و قانونا به شما ابلاغ می‌گردد:

 با سلام، مخاطب محترم …………….  که در سمت مدیریت عاملی شرکت هستید همان‌طور که مستحضر هستید اینجانب مورخ ………….. لغایت …………… در شرکت شما مشغول به فعالیت بودم.

با توجه به اتمام رابطه کاری فی‌مابین در تاریخ ……………. تا به اکنون از پرداخت حقوق و مزایای اینجانب به بهانه‌های مختلف و غیرقانونی خودداری می‌نمایید.

 

با ارسال اظهارنامه حاضر به شما مخاطب محترم اخطار می‌شود:

نسبت به پرداخت حقوق دو ماه آخر و مزایای اینجانب شامل سنوات و عیدی باوجود گذشت چندین ماه از اتمام قرارداد و قطع همکاری، استنکاف نموده

همان‌طور که مستحضر هستید یک فقره سفته به مبلغ ………. میلیون تومان بابت  ضمانت حسن انجام کار به‌عنوان امانت نزد شما سپرده‌شده. متأسفانه از استرداد سفته‌ی مذکور امتناع نموده‌اید.

حال به‌طور رسمی و قانونی به شما ابلاغ می‌شود ظرف سه روز آینده جهت پرداخت مطالبات اینجانب و عودت سفته‌ی امانی که نزد شما سپرده‌شده است اقدام نمایید. در غیر این صورت از طریق مراجع قانونی مورد پیگرد قرار خواهید گرفت و علاوه بر اصل خواسته، جهت مطالبه تمامی خسارت‌های قانونی و هزینه‌های دادرسی و حق‌الوکاله وکیل اقدام خواهد شد.

 

 با تشکر


 

بیشتر بدانید: شکواییه خیانت در امانت 

 

اظهارنامه کارفرما به کارگر

 

اظهارنامه کارفرما به کارگر

اغلب اوقات در روابط کاری ممکن بین کارگر و کارفرما اختلافاتی به وجود آید و یا کارگر تخافاتی را انجام دهد. گاهی لازم است کارگر اظهارنامه ارسال نماید گاهی کارفرما اظهارنامه ارسال نماید. بعد از ازسال اظهارنامه ممکن است از طرف هر یک طرح دعوا صورت گیرد.

در همه دعاوی کار، الزاما شاکی یا مدعی، کارگر نیست و می‌تواند در مواردی نیز کارفرما به طرفیت کارگر دادخواست دهد یا شکاکی باشد.

البته باید به یک موضوع توجه داشت که در دعاوی کار، در اغلب موارد کارگران شاکی هستند و اقدامی علیه کارفرما مطرح می‌نمایند و عمده تخلفات در حوزه کار از طرف کارفرمایان اتفاق می افتد.

در هر صورت چنانچه کارگر در محیط کاری تکالیف و وظایف خویش را به درستی انجام ندهد و یا این که کارفرما از عملکرد و فعالیت کارگر رضایت نداشته باشد و از این نوع مسائل سبب می‌شود تا کارفرما در اداره کار پرونده ثبت شکایت علیه کارگر تشکیل دهد. یکی از اقدامات این مسیر تنظیم و ارسال اظهارنامه می‌باشد.

 

در ادامه، یک نمونه واقعی اظهارنامه کارفرما به کارگر، توسط وکیل پایه یک مجموعه حقوقی برای دسترسی بهتر شما عزیزان، قرار داده شده است. البته توصیه می شود قبل از ثبت اظهارنامه کارفرما به کارگر با مشاوره حقوقی تلفنی مشورت کنید.

 

blank

 



به نام خدا

اظهار شونده: ………………………….، فرزند ………….، شماره ملی …………..، نشانی ………………………………………………………………………………، تلفن تماس ……………………

اظهارکننده: …………………………، فرزند ……..، شماره ملی ………………..، نشانی ………………………………………………………، تلفن تماس …………………

موضوع اظهارنامه: اظهارنامه رسمی مبنی بر سایر موضوعات اظهارنامه(ابلاغ و اخطار قانونی به شرح متن)

 

با سلام،

بدین‌وسیله اینجانب ………………… که مطابق قرارداد مورخ …………….. به عنوان طرف اول (کارفرما) می‌باشم، حسب قرارداد مذکور مدت تعیین شده برای شما از تاریخ ……….. لغایت تاریخ ………… بوده است، لکن سرکار محترم از تاریخ 21/5/1399 در حالی که تعداد بیماران در آن روزها بسیار زیاد بوده و نیز مطابق ماده 8 قرارداد که عنوان شده است در صورت عدم تمایل به ادامه همکاری می‌بایست لااقل 30 روز زودتر به کارفرما اطلاع داده و استعفای خود را اعلام نمایید، بدون اطلاع قبلی مطابق قرارداد (30 روز قبل) اقدام به ترک محل کار خود نموده و از انجام تعهد خود طبق قرارداد، سرباز زدید!

لذا بنا بر ماده ۲۵ قانون کار اشعار می‌دارد: « هرگاه قرارداد کار برای مدت موقت و یا برای انجام کار معین منعقد شده باشد، هیچ یک از طرفین به‌تنهایی حق فسخ آن را ندارد» سرکار عالی برخلاف قرارداد و قانون یک‌طرفه اقدام نموده‌اید و همچنین علیرغم صحبت‌های به عمل‌آمده در مورد اخذ حقوق خویش و اعلام ابراء کارفرما نسبت به دِین (حقوق مالی) و امضاءِ رسید و اخذ آن، حضور نیافتید!

با عنایت به مطالب معنونه فوق از شما دعوت می‌شود مطابق ماده 7 قرارداد منعقده                          مابین اینجانب و سرکار محترم، جهت حل اختلاف و سازش به مطب (محل کار و انعقاد قرارداد)           مراجعه نمایید.

لذا در صورتی که ظرف مهلت هفت روز از تاریخ رؤیت این اظهارنامه جهت مورد فوق‌الذکر حاضر نشوید،کارفرما بدواً مطابق ماده 8 قرارداد منعقده مابین طرفین و به استناد بندهای آن، قرارداد را فسخ نموده، در غیر این صورت می‌تواند به تجویز تبصره ماده 25 قانون کار که مقرر داشته: «رسیدگی به اختلاف ناشی از نوع این قراردادها (فسخ یک‌جانبه و ترک کار) در صلاحیت هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف است.» و به فسخ قرارداد یک‌جانبه قبل از انقضای موعد که عملاً ترک کار تلقی می‌شود، اشاره نموده و به کارفرما حق طرح دعوی در مراجع صالح به حل اختلاف را داده است، اقدام می‌نماید.

 



 

برای تنظیم اظهارنامه کارفرما به کارگر، اگر توانای مالی برای استخدام وکیل دادگستری را ندارید، قبل از هر اقدامی با یک وکیل یا مشاوره حقوقی تلفنی مشورت نماید، تا بتوانید مدارک و دلایل را به خوبی تنظیم نموده و ارائه دهید.

 

موسسه حقوقی دادگستر این امکان را در اختیار شما مخاطبین قرار داده که هر ساعت از شبانه روز در تمامی زمینه های حقوقی نیاز به مشورت با وکیل پایه یک دادگستری، برای تنظیم دادخواست تعدیل محکوم به داشته باشید در خدمت گذاری آماده باشد. 

 

برای برقراری ارتباط با وکیل حقوقی یا مشاوره حقوقی آنلاین تلفنی به صورت 24 ساعته در هر ساعت از شبانه روز از تلفن ثابت سراسر کشور بدون صفر یا کد با شماره 9099071369 تماس بگیرید.   

                         

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

از تلفن ثابت 9099071369