شکایت از کارفرما
سلام وقت بخیر
من در یک شرکت خصوصی بمدت 11سال کار کردم و بعد از 5 سال منو بیمه کرد. کارفرما با ما قرارداد یکطرفه میبست در قرارداد در چندین بند برای ما جریمه و اخطار و تضمین و یک چارچوب غیراستاندارد میزاشت و در مقابل بابت دریافت حقوق فقط میگفت طبق جدول که در گروه شرکت گذاشته میشه پرداخت میشه و همیشه جریمه های سنگین که ارتباطی با ما نداشت در حقوق لحاظ میکرد. و قراردادها تک نسخه ای بود و فقط ما امضا میکردیم و کارفرما امضا نمیکرد و عکس قرارداد رو دارم.
حقوق رو همیشه با تاخیر میداد و ازار اذیت زیاد میداد همگی رو من در شرکت با همکارم ازدواج کرد و بعد از اخراج شدنم بابت مانده حساب مشتریان حقوق خانومم رو نداده در صورتیکه قراردامون مجزا بوده و هیچ ارتباطی در دریافتی و مسئولیت های یکدیگر نداشتیم و بعد از خروجم از شرکت تهمت و حرف های رکیک زده و به شرکتم جدید تماس گرفته و گفته من دزد هستم و با توجه به ارتباطش یکسری سندسازی علیه من انجام داده میخوام ببینم چجوری میتونم شکایت بکنم ازش و خسارت بگیرم و در واقع میخوام یجوری باعث توبیخ شرکتش بشم عکس های قرار داد رو دارم واریزی هام هر ماه بوده و اینکه بیمه من رو بعنوان راننده با حقوق 13تومن رد میکرد ولی حقوقم 30تا 40تومن بوده
سلام وقت بخیر
کارفرما موظف هست از اولین ماه ورود شما را بیمه نماید و اینکه بعد از 5 سال شما بیمه شدید کارفرما تخلف کرد و با اثبات کار در تمامی 11 سال میتومید در سایت جامع وزارت کار وارد شوید و درخواست خود را ثبت نمایید.
در خصوص حق و حقوق خانومتون هم خود ایشان میتواند در سایت جامع وزارت کار وارد شود و مطالباتش را مطالبه نمایید.
در مورد تهمت وتوهین و افترا هم دفتر خدمات قضایی میتونید ثبت شکایت کیفری ثبت نمایید.
برای اطلاعات بیشتر با وکیل کیفری مشورت شود.
