مشاوره حقوقی ساخت و ساز

 

مسائل ساخت و ساز و مشارکت در آن موضوعی است بسیار مهم و اساسی، اشخاص زیادی در مبحث ساخت و ساز نقش دارند. مسئولیت هر فرد متناسب با نقشی که در ساخت و ساز دارد، متفاوت است.

برای مثال شخص خریدار به عنوان پیش خریدار و فروشنده به عنوان پیش فروشنده یا مالک و مهندسین ناظر از جمله اشخاصی هستند که در ساخت و ساز مشارکت داشته و همچنین مسئولیت‌هایی از نظر قانونی دارند.

با توجه به این موضوع مهم، ممکن است برای انجام این دسته از اقدامات ساخت و ساز نیاز به مشاوره حقوقی برای شما به وجود آید. برای اینکه بتوانیم میزان ریسک اقدامات خود را به حداقل برسانیم نیازمند مشاور حقوقی که متخصص در این امور هستند داریم.

 

حتمن بخوانید: مشاوره حقوقی رایگان 

 

مشاوره حقوقی ساخت و ساز

 

مطالب مرتبط: مشاوره حقوقی ملک 

مشاوره حقوقی ساخت و ساز مسکونی

یکی از نکات مهم در خصوص موضوع ساخت و ساز مسکونی که باید به آن توجه ویژه داشت تنظیم قرارداد ساخت و ساز مسکونی هست.

چنانچه این موضوع با مشورت یک مشاور یا وکیل انجام پذیرد، می‌تواند از ایجاد مشکلات حقوقی در آینده جلوگیری نماید. نگارش قرارداد ساخت و ساز یکی از خدمات مهمی است که مشاوران حقوقی و وکلای دادگستری ارائه می‌دهند.

بنابراین برای اینکه وقت و هزینه خود را در دستگاه‌های قضایی صرف نکنیم و اقدامات خود را به بهترین روش ممکن پیش ببریم بهترین گزینه پیش روی سپردن تنظیم قرارداد ساخت و ساز به یک وکیل پایه‌یک دادگستری باتجربه در زمینهٔ املاک است.

 

مشاوره حقوقی ساخت و ساز سرقفلی

یکی از دلایل تخلیه املاک تجاری و تخریب ملک جهت احداث ساختمان جدید است. بر اساس قانون روابط موجر و مستأجر سال ۱۳۵۶ که عنوان دارد: در مواردی که موجر قصد نوسازی و احداث ساختمان در مورد اجاره را دارد

از این جهت مالک می‌تواند بعد از اخذ پروانه ساخت و ساز از شهرداری، دادخواست تخلیه به طرفیت مستأجر ثبت نماید. این نوع تخلیه منوط به پرداخت سرقفلی یا حق کسب و کار و پیشه و تجارت به مستأجر است.

 

مشاوره حقوقی ساخت و ساز مشارکتی

قرارداد مشارکت از قراردادهای مهم در ساخت و ساز ساختمانی محسوب می‌شوند. این دسته از قراردادها بین سرمایه‌گذار و صاحب ملک قدیمی تنظیم می‌شود. در این مشارکت صاحبان بنا، ملک خود را با تمام مقدمات، تشریفات و وکالت کاری در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده و تمامی هزینه‌های تخریب و ساخت به عهده سازنده است.

هر کدام از طرفین قرارداد با توجه به ارزش مالی و آورده خود سهم دریافت می‌نمایند. سهم طرفین قرارداد در قرارداد ذکر می‌گردد تا در آینده مشکلی ایجاد نگردد. از اساس‌ترین نکاتی که در قرارداد مشارکت در ساخت وجود دارد، تعهدات طرفین قرارداد نسبت به یکدیگر است.

بنابراین بهتر است زمان نگارش قرارداد این وظایف را به شکل صحیح ارزیابی نمایید و آن‌ها را در قرارداد ذکر نمایید. در این زمینه‌های مهم، بهتر است برای نگارش و تنظیم قرارداد حتماً از وکلای با تخصص درزمینهٔ تنظیم انواع قراردادهای رسمی و قانونی در این مسیر استفاده نمایند.

 

بیشتر بدانید: مشاوره حقوقی ساختمان 

 

مشاوره ساخت و ساز

 

مهم‌ترین تعهدات مالک و سازنده عبارت‌اند از:

تعهدات مالک

برطرف نمودن معضلات حقوقی ملک و جلب رضایت معارضین احتمالی

پرداخت نمودن مالیات، عوارض و بدهی‌های ملک

تحویل ملک به سازنده در زمان معین شده

انتقال قدرالسهم بر اساس قرارداد و توافقات

 

تعهدات سازنده

جمع‌آوری اسناد مالکیت تمامی ملک

تخریب نمودن بنای قدیمی

گرفتن مجوز نوسازی و یا پروانه ساخت

تأمین نمودن مصالح موردنیاز

اخذ استانداردهای لازم

پرداخت خلافی و گرفتن گواهی پایان کار

گرفتن سند تک‌برگ مالکیت

برطرف نمودن ایرادات احتمالی ملک بعد از اتمام کار

 

مشاوره حقوقی ساخت و ساز تهران

مشاوره حقوقی ساخت و ساز در تهران شخصی است که درزمینهٔ ملکی تخصص لازم را دارد. این موضوع شامل دانش و تجربه در تمامی زمینه‌ها و قوانین مربوط به املاک، قراردادهای ساخت و ساز، ثبت املاک، مالیات املاک و دیگر مسائل مربوط به املاک است.

باید دقت داشت با توجه به مهم بودن موضوع ساخت و ساز در شهر تهران چه در حد انبوه و چه در حد یک ساختمان کوچک، هنگام انتخاب یک وکیل و یا مشاور در تهران، باید به تخصص و تجربه ایشان دقت لازم را داشته باشیم.

 

مشاوره ساخت و ساز

مشاوره ساخت و ساز می‌تواند به روش‌های مختلف صورت بگیرد البته باید توجه داشت هر نوع مشاوره یک امتیاز دارد. باید دقت داشت با توجه به شرایط هر شخص، یک نوع از این مشاوره‌ها می‌توانند مناسب باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

 

مشاوره ساخت وساز تلفنی

این روش از مشاوره برای زمانی است که شخص عجله دارد و قصد دارد سریعاً اطلاعات ضروری و لازم را، راجع به حل موضوع‌ خود کسب نماید، بسیار مناسب است.

 

مشاوره ساخت و ساز حضوری

چنانچه موضوع مشاوره مهم و پیچیده‌ باشد نیاز است مشاوره به صورت حضوری باشد. به دلیل این‌که با تمرکز و تسلط بیشتری مشاوره دریافت شود و در لحظه می‌توانید شرایط مربوط به موضوع خود را بپرسید و ابهامات را برطرف نماید.

 

مشاوره حقوقی ساخت و ساز

 

در مجموع بهتر است با توجه به شرایط  پیش‌آمده خودتان، راحت‌ترین و تأثیرگذارترین روش مشاوره را انتخاب نماید تا به نتیجه صحیح برسید و بتوانید در روند کسب وکار خود بکار بگیرید.

 

وکیل ساخت و ساز

به دلیل مهم بودن موضوع ساخت و ساز بهتر است در انتخاب وکیل یا مشاور در این حیطه خاص دقت لازم را داشته باشیم و از وکیل یا مشاور باتجربه و متخصص استفاده نمایم.

وکیل ساخت و ساز، وکیلی است که با تسلط کامل به قوانین و مقررات حقوقی و ملاحظاتی که در ساخت و سازها وجود دارد،حق و حقوق شما را محفوظ  بدارد. اصولاً وکلا در این زمینه‌ها تسلط کامل دارند و این‌گونه امور را به نحوه احسن پیش می‌برند.

 

مشاوره حقوقی رایگان ساخت و ساز

چنانچه درزمینهٔ ساخت و ساز، مسئله‌ای برای شما ایجاد شد، توصیه ما این است که حتماً با یک مشاور یا وکیل متخصص مشورت نماید.

شما عزیزان می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی که در سایت مجموعه ما مطرح‌شده با مشاوران درزمینهٔ ساخت و ساز به صورت آنلاین ارتباط سریع برقرار نمایید و سؤالات خود را بپرسید..

برای مشاوره ساخت و ساز، سؤالات خود را در قسمت دیدگاه مطرح نمایید. تا وکیل یا مشاور متخصص در امور کاری پاسخ گوی سؤالات شما به صورت رایگان در اسرع وقت باشد.

 



ما در مجموعه حقوقی دادگستر، این امکان را در اختیار شما مخاطبین گرامی قرار داده که هر ساعت از شبانه‌روز در تمامی زمینه‌های ساخت و ساز نیازمند مشورت با مشاور باشید آماده خدمت‌رسانی باشیم.

 

برای برقراری ارتباط با وکیل پایه‌یک یا مشاور حقوقی ساخت وساز به صورت ۲۴ ساعته در هر ساعت از شبانه‌روز با تلفن ثابت سراسر کشور بدون صفر یا پیش‌شماره با شماره: 9099071369 تماس برقرار نماید.

 

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

از تلفن ثابت 9099071369