مشاوره حقوقی ملک

 

با توجه به اینکه موضوعات ملکی برخلاف سایر موضوعات حقوقی از پیچیدگی های خاصی برخوردار است، وارد شدن در این گونه پرونده ها و گرفتن نتیجه مورد نظر نیاز به یک مشاوره حقوقی ملکی متخصص در این زمینه است.

بنابراین اهمیت وجود یک وکیل ملکی یا مشاوره حقوقی ملک که تجربه کافی در پرونده های متفاوت دارد. و در حل مساله پرونده ملکی که مشابه با پرونده شما هست تجربه کافی داشته باشد بسیار مورد نیاز است.

جهت برقراری ارتباط با وکیل ملکی و استفاده از خدمات مشاوره شما مخاطبین گرامی میتوانید از طریق یکی از روشهای پیش بینی شده در سایت حقوقی مجموعه ما ارتباط برقرار کنید.

راههای ارتباطی مجموعه ما شامل: مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره آنلاین شبانه روزی است که میتوانید به انتخاب خودتان هر یک از این روش ها را استفاده کنید. کافیست با ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را کسب کنید.

 

حتمن بخوانید: مشاوره حقوقی رایگان

 

مشاوره حقوقی ملکی در تهران

بهترین مشاوره حقوقی ملکی در تهران، یا وکیل ملکی شخصی است که با استفاده از نوین ترین ترفندهای حقوقی، بهترین روش را برای دستیابی به موفقیت انتخاب نموده. با استفاده از این روشها در کمترین زمان به نتیجه خوب می‌رسند.

با توجه به اینکه موضوعات ملکی نسبت به دیگر موضوعات حقوقی بسیار مهمتر و پیچیده تر هستند. از همین جهت، تنها وکیلی که دانش و تجربه لازم در موضوعات ملکی را دارد می تواند در این زمینه موفق باشد.

حساسیت موضوعات ملکی به این دلیل هست که، ملک و املاک از دارایی‌های افراد محسوب می‌شود، و یک ارتباط کاملی با حقوق مالی وی دارد. در برخی موارد حق و حقوق قانونی مالک ممکن است در خطر باشد در اینجاست که به وجود یک مشاوره حقوقی ملکی یا وکیل ملکی نیاز پیدا می‌کند.

 

بیشتر بدانید: مشاوره حقوقی ساختمان 

 

مشاوره حقوقی ملک

 

مشاوره حقوقی ملکی تلفنی

اغلب افراد جامعه به جهت مشکلات فراروان امکان مراجعه حضوری برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی را ندارند. به همین دلیل ترجیح می‌دهند که بیشتر از روش مشاوره تلفنی با وکیل ملک ارتباط داشته باشند و غیرحضوری مشکلات حقوقی پرونده خود را مطرح نموده و مشاورهای ضروری را دریافت نمایند.

همچنین باید خاطرنشان شده که یکی از بهترین روش‌های مشاوره، روش مشاوره تلفنی است. به این دلیل که شما می‌توانید در هرساعت از روز که نیاز به مشاوره ملکی داشته باشید با وکیل خود ارتباط برقرار نموده.

دلیل اهمیت این روش این است که افراد ممکن است به دلیل مشکلات حقوقی ذهنشان درگیر باشد و نتوانند به‌صورت حضوری به دفتر وکیل مراجعه نمایند. از همین جهت اقدام به اینکه چه راهکار قانونی برای رفع مشکل ملکی مناسب است را دریافت نمایند.

 

وکیل مشاوره حقوقی ملکی

مشاوره حقوقی ملکی با وکیل آنلاین از بهترین و سریع‌ترین راه‌های ارتباطی برای کسب اطلاعات مفید ملکی می‌باشد. از خصوصیات بارز وکلای متخصص ملک این است که می‌بایست ضمن داشتن تجربه لازم، تسلط به قوانین و مقررات، آشنایی با قراردادها و معاملات ملکی، بتواند از حقوق موکل خود دفاع نماید.

وکیل متخصص ملک همان‌گونه که از عنوانش مشخص است. وکیلی هست که در پرونده‌های ملکی تخصص لازم را دارد. گاهی یک مشاوره کوتاه در ابتدایی دعوا، بهتر و سودمندتر از ساعت‌ها پیگیری بعد از وقوع دعوا است.

با توجه به اینکه قراردادهای ملکی از مهم‌ترین و پر رفت آمدترین قراردادهای در کشور ما هستند. از پیچیده‌ترین قراردادهای ملکی تا ساده‌ترین آن‌ها، نیازمند بررسی دقیق هستند به این دلیل که اگرموردی پیش آید، ممکن است خسارت جبران ناپذیر در پی داشته باشد.  

 

مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک

اغلب ما در طول زندگی خویش به احتمال زیاد یک‌بار خرید و یا فروش ملک را انجام داده‌ایم. استرس یا اضطرابی که ممکن است در خرید و فروش ملک پیش آید این است که مشکلی برایمان به وجود نیاید و مورد کلاه‌برداری قرار نگیریم.

در این موارد به دلیل اینکه در معاملات ملکی با مبالغ بالا سروکار داریم. ممکن است متوجه ضرر و زیان زیادی شویم. هدف از مشاوره حقوقی ملکی بیشتر این است که جلوی این ضرر و زیان‌ها گرفته گردد.

وکیل ملک با استفاده از علم و دانشی که دارد، سعی دارد تا مانع هرگونه ضرر و زیان مالی شما شود. از همین جهت حتی اگر معاملات ملکی، شغل شما نبوده، بازهم بهتر است از مشاوره حقوقی ملکی استفاده شود.

همچنین در زمان مبایعه و یا معاملات ملکی هم می‌توانیم از حضور وکیل دادگستری متخصص ملک حین عقد قرارداد استفاده کنید تا به همه جوانب امور تسلط پیدا کنیم.

 

مشاوره حقوقی ملکی

 

خدمات مشاوره حقوقی ملک

از مهم‌ترین خدمات در مشاوره حقوقی ملک با وکیل متخصص عبارت‌اند از:

دعاوی موضوعات مرتبط با مادتین ۱۴۷ و ۱۴۸ قانون ثبت درزمینهٔ دعاوی قانون تعیین تکلیف اراضی بدون سند.

موضوع دخل و تصرف در ملک

موضوعات مرتبط با تنظیم قرارداد(مبایعه‌نامه)

مشاوره در موضوعات مرتبط با ثبت اسناد

موضوعات مرتبط با خرید و فروش ملک

مشاوره در موضوعات مرتبط با مصادره ملک

موضوعات مرتبط با مستأجر و تخلیه ملک و دستور تخلیه

مشاوره در موضوع مرتبط با آزادسازی رهن

دعاوی ملکی موضوع کمیسیون مادتین 5 و7 شهرداری، دعاوی موضوع کمیسیون مادتین 50 و 6 منابع طبیعی

 

دعاوی ملکی به سه دسته تقسیم می‌شوند

دسته اول دعاوی ملکی کیفری:

دعاوی که نیازمند طرح شکایت کیفری هستند. به عنوان مثال دعاوی فروش مال غیر(در حکم کلاهبرداری)، انتقال منافع مال غیر، جعل اسناد، استفاده از سند مجعول، معامله معارض و غیره دعاوی ملکی کیفری هستند.

مثال در این زمینه: چنانچه فردی از شما جهت ساخت و ساز آپارتمان وجهی را بابت پیش پرداخت گرفت باشد. اما بعد از مدتی متوجه شدید آن فرد قصد ساخت آپارتمان نداشته و از شما و دیگر افراد سوء استفاده کرده است. حالا در این مثال سوالات متعددی برای شما پیش می‌آید.

باید به کجا مراجعه کنم؟ آیا مدارکی که دارم قابلیت استناد در محکمه را دارد؟ چه مواردی را باید در شکوائیه قید کنم؟ در اینجاست که نیاز به مشورت با یک مشاور حقوقی ملک یا وکیل پایه‌یک دادگستری متخصص درزمینهٔ ملک را احساس می‌کنیم.

 

دسته دوم دعاوی ملکی حقوقی:

این دسته از پرونده‌ها بیشترین حجم را در دادگاه‌ها به خود اختصاص داده‌اند. پرونده‌های مانند فسخ مبایعه‌نامه، ابطال مبایعه‌نامه، الزام به تنظیم سند، الزام به تحویل ملک، الزام به فک رهن و غیره از جمله این دعاوی هستند.

در این پرونده‌ها افراد جرمی مرتکب نشده و در بیشتر موارد به دلیل عدم تعهد طرفین به یکی از شروط قرارداد به وجود می‌آیند.

مثالی در این زمینه: دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، در شرایطی که شخص مالک رسمی ملکی بوده و سند رسمی به نام ایشان باشد. چنانچه فروشنده در موعد مقرر در مبایعه‌نامه اقدام به تنظیم سند رسمی به نام خریدار ننماید. خریدار می‌تواند با ثبت دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی نماید.

برای آگاهی بیشتر جهت تنظیم دادخواست و همچنین مراحل قانونی این دادخواست بهتر است با مشاور حقوقی ملکی یا وکیل در ارتباط باشید. تا به بهترین روش ممکن و سریع‌ترین راه‌کارها آشنا شوید.

 

مشاوره حقوقی ملک

 

دسته سوم دعاوی ثبتی ملکی:

در این دعاوی موارد ثبت اسناد و املاک مورد بررسی قرار می‌گیرند. پرونده‌های مربوط به این دعاوی شامل: ابطال سند رسمی مشاعی، افراز و تقسیم املاک مشاعی، ابطال سند مالکیت معارض و غیره هستند.

این پرونده‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که در حین خرید و فروش یا انتقال سند مشکلی در مفاد سند یا پروسه انتقال به وجود آید. پرونده‌های ملک درزمینهٔ ثبت قوانین منحصر به خود دارند.

شروع این نوع دعاوی و پیگیری این پرونده‌ها کار آسانی نیست. در مواردی هم عدم آگاهی اشخاص سبب از بین رفتن حق و حقوق قانونی آن‌ها می‌گردد. بنابراین پیشنهاد می‌شود با مشاوره حقوقی ملک یا وکیل ملکی مشورت کنید.

 

مشاوره حقوقی امور ملکی

پرونده‌های ملک از دعاوی پیچیده و پر رفت و آمد سیستم قضایی محسوب می‌شود. همچنین صدور حکم دادگاه در این پرونده‌ها زمان زیادی می‌برد. تا جایی که ممکن است دعواهای کوچک مانند دستور تخلیه بین مالک و مستأجر چندین ماه زمان‌بر باشد.

صرف‌نظر از اینکه در این دعاوی به طرفین چه هزینه‌هایی وارد می‌گردد. مانند هزینه‌های رسیدگی، هزینه‌های روحی و روانی و استرس‌های وارده به طرفین دعوا و هزینه‌های رفت و آمد و غیره اشاره نمود.

در حالی که شما عزیزان می‌توانید قبل از هرگونه معاملات ملکی اعم از خرید و فروش یا حتی رهن، اجاره، پیش فروش و پیش خرید با مشورت با یک وکیل ملک یا مشاوره حقوقی ملکی که تسلط به تمام قوانین، مقررات و آئین‌نامه‌های ملکی باشد. قراردادهای ملکی خود را بیمه کنید تا در دردسر این‌گونه از مشکلات گرفتار نشوید.

 

مشاوره حقوقی ملکی رایگان

در هر صورت چنانچه درزمینهٔ ملک، مشکل یا مسئله حقوقی برای شما عزیزان ایجاد شد. پیشنهاد می‌شود حتماً با یک وکیل پایه‌یک دادگستری یا مشاوره حقوقی ملکی رایگان مشورت نماید.

شما مخاطبین گرامی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی که در سایت ما مطرح‌شده با مشاوران حقوقی ملکی به صورت آنلاین ارتباط سریع برقرار نمایید و سؤالات حقوقی خود را بپرسید.

بهتر است قبل از هر اقدام حقوقی از مشاوره حقوقی ملکی آنلاین استفاده کنید تا با آگاهی کامل‌تری قراردادهای ملکی خود را پیش ببرید و بتوانید بهتر به نتیجه برسید.

برای مشاوره حقوقی ملکی رایگان سؤالات حقوقی خود را در قسمت دیدگاه طرح نمایید. تا وکیل پایه‌یک دادگستری، متخصص درزمینهٔ ملکی پاسخ گوی سؤالات شما به‌ صورت رایگان در اسرع وقت پاسخ‌گو باشد.  

 



ما در مجموعه حقوقی دادگستر، این امکان را در اختیار شما مخاطبین قرار داده که هر ساعت از شبانه‌روز در کلیه زمینه‌های حقوقی و ملکی نیازمند مشورت با وکیل باشید در خدمت باشیم.

 

برای برقراری ارتباط با وکیل ملکی مجرب یا مشاوره حقوقی ملکی تلفنی به‌ صورت 24 ساعته در هر ساعت از شبانه‌روز با تلفن ثابت سراسر کشور بدون صفر یا پیش‌شماره با شماره: 9099071369 تماس برقرار نماید.

 

10 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    یک خونه ورثه ای از پدرم به ما ارث رسید است. خواهرم داخل خونه زندگی میکنه نه حاضر خونه به فروش برسه نه به بقیه اجاره میده
    ما خواهر های دیگه چه اقدام قانونی میتونیم انجام بدیم؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      هر یک از ورثه بعد از گرفتن برگه حصر وراثت می توانند دادخواست تقسیم و تحریر ترکه ثبت کنند.
      و در خصوص اجاره میتوانید دادخواست اجرت المثل ایام تصرف را در دفاتر خدمات ثبت نماید.

      پاسخ
  • با تشکر از مطالب مفید و کاربردی مجموعه حقوقی دادگستر
    آیا در صیغه ۹۹ ساله خانم ارث می بره؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      در ازدواج موقت ارث به هیچ یک از زوجین تعلق نمی گیرد.
      اگر سند ازدواج شما موقت است ارث تعلق نمی گیرد ربطی به تعداد سالهای عقد هم ندارد.

      پاسخ
  • در خرید و فروش ملک قراردادهای دستی اعتبار دارد؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      بله. از نظر قانونی چنین قولنامه ای معتبر است. در محاکم آن را به عنوان ادله در مقام دفاع یا دعوا، به رسمیت شناخته می شود.

      پاسخ
  • سلام من با مبایعه نامه یه ملکی خریداری کردم الان با توافق فروشنده میتوانم معامله را فسخ کنم؟

    پاسخ
  • خوبه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

از تلفن ثابت 9099071369