هزینه های دادرسی

بر اساس قوانین کشور اگر شخصی برای اقامه دعوا به سیستم قضایی مراجعه کند باید مبلغی مشخص به عنوان هزینه های دادرسی به دفاتر ثبت درخواست ها و شکایات پرداخت کند. که این هزینه ها بر اساس نوع دعوای حقوقی و کیفری متفاوت است. اگر هزینه های دادرسی پرداخت نشود به جزء در موارد استثنایی به دعوای افراد رسیدگی نمی شود. البته برای پرداخت نکردن این هزینه ها تحت عنوان اعسار میتوانید از یک مشاوره حقوقی یا وکیل آنلاین کمک بگیرید.

 

مطالب مرتبط: اعسار

 

هزینه دادرسی براساس دعواهای حقوقی و کیفری متفاوت است: 

دعوای حقوقی: این دعاوی اغلب نتیجه ناهماهنگی و اخلال در روابط اجتماعی و اقتصادی هستند. و دعاوی حقوقی خود به دو نوع دعاوی مالی و غیر مالی تقسیم می شوند.

دعوای کیفری: این نوع دعاوی در دادسراها مطرح می شود و افراد باید به این مراجع مراجعه کنند. در این دعاوی اغلب افراد مورد ظلم و خسارت قرار می گیرند و از دادسراها تقاضای مجازات مجرمین را دارند.

 

مطالب مرتبط: وکیل آنلاین

 

موسسه حقوقی دادگستر این امکان را در اختیار شما قرار داده که هر ساعت از شبانه روز در زمینه اینکه هزینه های دادرسی شامل چیست؟ نیاز به مشاوره به صورت تلفنی یا حضوری با وکیل پایه یک یا مشاوره حقوقی داشته باشید در خدمت گذاری به شما عزیزان آماده باشد.

برای برقراری ارتباط با وکیل آنلاین یا مشاوره حقوقی تلفنی به صورت 24 ساعته در هر ساعت از شبانه روز از تلفن ثابت سراسر کشور بدون هیچ پیش شماره یا کدی با شماره: 9099071369 تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonاز تلفن ثابت 9099071369