سوال حقوقیدسته بندی: خدمات دعاوی ملکیتخلیه فوی آپارتمان مکونی
امیر 3 سال قبل

با سلام
حدود 10 سال هست که در آپارتمانی که متعلق به یکی از بستگان است مستاجریم . هیچ اجاره خط و نوشته فی ما بینی هم وجود نداره . اکنون بدلسل بالا رفتن سن موجر داماد ایشان زمام امور را بدست گرفتن و ی تماسی اصرار بر تخلیه فوری دارند .( زمان اتمام سال دیماه میباشد و ایشان تا آخر اسفند مهلت دادند ! یعنی 2 ماه ) .
خدا را گواه میگیرم قصد اذیت ندارم ولی از ایشان خواستم با توجه به شیوع بیماری کرونا و سن بالای مادرم و همچنین ابتلای ایشان به آسم خطر و ریسک آوردن کارگر و جمع آوری و انتقال وسایل خیلی بالاست . از ایشان تا عادی شدن نسبی وضعیت بحرانی درخواست وقت کردم . قول دادم بمحض اینکه شرایط کمی عادی شد بلافاصله خانه را تحویل دهم ولی ایشان کماکان قصد تخلیه و بازسازی خانه را داند .
میخواستم بفرمایید که اگر ایشان شکایت کنند آیا دادگاه از ما حمایت خواهد کرد ؟ ممنوناز وقتتون

1 پاسخ
ادمین عضو سایت 3 سال قبل

سلام وقت بخیر
چند نکته مهم در ارتباط با موضوع شما وجود دارد؛
1: در حال حاضر در موارد مسکونی به دلیل شیوع بیماری کرونا حکم تخلیه به راحتی داده نمی شود و اگر قرارداد اجاره شما هم به اتمام رسیده باشد خود شورای حل اختلاف با افزایش 25 درصدی اجاره قرارداد اجاره را تمدید میکند مگر در موارد استثنایی
2: موضوع شما وکالت قضای است و شخص ذی نفع یعنی مالک ملک باید یا خودش علیه شما اقدام قانونی انجام بدهد یا به وکیل دادگستری وکالت بدهد، بنابراین شخص دیگری از جانب ایشان نمی تواند علیه شما هیچ اقدام قانونی انجام بدهد.
3: چون شما قرارداد موجر و مستاجر ندارید مالک باید دادخواست تخلیه علیه شما بدهد و این دادخواست حدود 6 ماه زمان میبره تا به نتیجه برسد.
در نتیجه شما همچنان ساکن ملک باشید و منتظر اقدامات قانونی طرف مقابلتون باشید.
وکیل تلفنی

از تلفن ثابت 9099071369