اظهارنامه تمدید قرارداد اجاره

اظهارنامه تمدید قرارداد اجاره

 

به نام خدا

 

اظهار کننده: ……………………………..

اظهار شونده: ……………………………

موضوع اظهارنامه: اظهارنامه رسمی مبنی بر سایر موضوعات اظهارنامه(ابلاغ و اخطار قانونی به شرح متن) (تمدید قرارداد اجاره)

 

مخاطب محترم اظهارنامه؛ بر اساس ماده 156 قانون ایین دادرسی مدنی مراتب ذیل به صورت رسمی و قانونی به شما ابلاغ می شود. 

با سلام و احترام؛

بدین وسیله به وکالت از اظهارکنندگان فوق (آقای………………….) مراتب آمادگی موکل را مبنی بر تمدید اجاره نامه شماره ………………. تا تاریخ ………………….موافق با مصوبه دولت خواستارمی باشیم، بر اساس ماده 1 این مصوبه «تمام قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی در سال 1401 پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه به صورت خودکار و به مدت یک سال و حداکثر با نرخ‌(25 درصد افزایش در شهر تهران) نسبت به قرادادهای موجود تمدید می‌شود.

بنابراین به وسیله این اظهارنامه قرارداد اجاره شماره ……………….. تا تاریخ …………….با افزایش 25 درصد تمدید می گردد.

 

با تشکر فراوان

 

همچنین می توان موارد دیگری که در ذیل این مطلب مطرح می شود در اظهارنامه قید نمود.

و یا اگر مالک درخواست دستور تخلیه ملک را به طرفیت مستاجر تنظیم نمود موارد ذیل را به صورت لایحه دفاعیه به شورای حل اختلاف از طریق دفاتر خدمات قضایی ارسال نمود، و یا در جلسه شورای حل اختلاف مطرح نمود. 

 

ریاست محترم شورای حل اختلاف شماره ……

 

با سلام و احترام، اینجانب خوانده دعوی مطروحه در این شعبه جهت روشن شدن موضوع توقیراً به شرح ذیل به استحضار می رسانیم:

1_ خواهان هیچ گونه نیاز شخصی به ملک مورد نظر ندارد به این دلیل که دو ماه پیش نماینده خواهان با موکل اینجانب آقای …………….از طریق پیام و ویس در واتساپ، قصد تمدید قرارداد اجاره با مبلغ نجومی داشته است (پیام ها و ویس ها موجود می باشد در صورت نیاز ارائه می گردد). و دلیل عدم تمدید قرارداد اجاره از سوی خواهان، اختلاف در مبلغ نجومی و غیر متعارف اجاره بها و همچنین مبلغ کمیسیون املاک و عدم گرفتن کد رهگیری توسط املاک پیشنهادی از طرف خواهان بوده است.

2_ در قسمت “توضیحات” اجاره نامه هیچ گونه صراحتی مبنی بر “موجر هیچ تعهدی بابت تمدید قرارداد اجاره در پایان مهلت آن ندارد” ذکر نشده است. در ضمن قانون تصویب شده از طرف دولت عامره می باشد و توافق در این خصوص در قرارداد اجاره الزامی مبنی بر تخلیه برای خواهان به وجود نمی آورد.

3_ بر اساس اظهارات خواهان، ایشان علاوه بر ملک مورد نظر دارای املاک دیگری به صورت سندی و مبایعه نامه ای می باشد، زیرا به گفته خود ایشان و نماینده شان، مالک املاک زیادی هستند که با استعلام از کد ملی و نقل و انتقالات ایشان این موضوع محرز و مسلم می گردد. (بنابراین نیاز شخصی خواهان منتفی است.)

4_ با ارسال اظهارنامه شماره ……………برای خواهان و اعلام پذیرش مصوبه دولت مبنی بر افزایش 25 درصدی مبلغ اجاره خواهان تمدید یک ساله این قرارداد بودیم.

علیهذا از محضر شورای حل اختلاف با عنایت به مطالب معنون، تقاضای تمدید قرارداد اجاره بر اساس ماده 1 مصوبه دولت (تمام قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی در سال 1401 پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه به صورت خودکار و به مدت یک سال و حداکثر با نرخ‌(25 درصد افزایش در شهر تهران) نسبت به قرادادهای موجود تمدید می‌شود) مورد تمنی است.

از بذل توجه و مساعدت جنابعالی کمال قدردانی را داریم.

 

با سپاس فراوان

وکیل پایه یک دادگستری 

وکیل آنلاین 

 

نمونه اظهارنامه تمدید قرارداد اجاره:

باید دارای ستون مربوط به اظهار کننده و مخاطب اظهارنامه باشد، همچنین موضوع اظهارنامه و ستون شرح موضوع می باشد. در اظهارنامه مطالبه وجه باید اطلاعات مربوط به هر ستون را به طور کامل در مقابل آن ذکر شود. به این صورت که در ستون مربوط به اظهار کننده و مخاطب اظهارنامه، اطلاعات شخصی و اقامتگاه خود و مخاطب اظهارنامه را ذکر کرده و در قسمت موضوع، عبارت مطالبه وجه را مطرح کند و همچنین به صورت واضح، موضوع را در قسمت شرح موضوع اظهارنامه یا قسمت خلاصه اظهارات شرح دهید.

 

 

 

موسسه حقوقی دادگستر این امکان را در اختیار شما قرار داده که هر ساعت از شبانه روز در کلیه زمینه حقوقی نیاز به وکیل پایه یک دادگستری یا مشاوره حقوقی برای تنظیم اظهارنامه تمدید قرارداد اجاره داشته باشید در خدمت گذاری به شما عزیزان آماده باشد. برای برقراری ارتباط با وکیل تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین به صورت 24 ساعته در هر ساعت از شبانه روز از تلفن ثابت سراسر کشور بدون هیچ پیش شماره یا کدی با شماره 9099071369 تماس بگیرید.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

از تلفن ثابت 9099071369