مشاوره حقوقی چیست 

 

برای اغلب افراد جامعه این سؤال پیش می‌آید که مشاوره حقوقی چیست؟ برای پاسخ به این سؤال پرتکرار باید گفت مشاوره حقوقی به معنایی راهنمایی و یاری از اشخاصی که به موضوعات حقوقی اشراف کامل دارند. شخصی که توان تجزیه و تحلیل مسائل گوناگون حقوقی را دارد.

 جهت آشنایی بیشتر با موضوعات حقوقی در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید. تا به صورت کامل با وظایف مشاوره حقوقی و یا وکیل دادگستری و همچنین اهمیت و ویژگی‌های آن آشنا شویم.

 

حتمن بخوانید: مشاوره حقوقی رایگان

 

مشاوره حقوقی کیست

شاید این سؤال برای شما پیش‌آمده باشد که مشاور حقوقی چه کسی است. در پاسخ به این سؤال باید گفت مشاوره حقوقی یک حقوق‌دان است که در رشته حقوق تحصیل کرده و به عنوان مشاور برای موسسات، افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها کار می‌کند.

وظیفه اصلی مشاور حقوقی، ارائه مشاوره به ارباب رجوعان خود در مورد مقررات و مسائل حقوقی است. و شامل موضوعات مرتبط با قوانین جزایی، کاری، مالی، تجارتی، حقوقی، جرم و جنایت و غیره می‌شود. مشاور حقوقی شخصی است که می‌تواند به افراد در مورد امور حقوقی کمک نماید.

 

مشاوره حقوقی چیست

 

مشاوره حقوقی خانواده چیست

مشاوره حقوقی خانواده فردی است که شناخت و علم کامل نسبت به قوانین و مقررات، رویه‌های حاکم بر محاکم خانواده از قانون مدنی و قانون حمایت خانواده را داشته باشد.

مشاور حقوقی خانواده این آگاهی و دانش را از طریق علم، پژوهش و کسب تجربه در پرونده‌های خانواده و تسلط کافی بر رویه‌های عملی دادگاه‌های خانواده کسب می‌نماید.

استفاده از خدمات مشاوره حقوقی خانواده به صورت تلفنی می تواند به حل صحیح و اصولی این گونه مسائل و چالش‌ها کمک فراوانی داشته باشد.

 

شغل مشاور حقوقی چیست

مشاور حقوقی نقش بسیار مهم در جامعه دارد. به دلیل این‌که به اشخاص و سازمان‌ها در امور حقوقی کمک می‌نمایند. این اهمیت از جوانب گوناگون قابل‌بررسی است. برای مثال، اشخاص جامعه ممکن است به دنبال راهنمایی در امور حقوقی شخصی خود باشند.

موضوعات مختلفی مانند امور خانواده، تنظیم قراردادها و ارث، در کنار این موارد، شرکت‌ها نیز به مشاور حقوقی برای و موضوعات مانند: تشکیل و تغییرات شرکت، حفاظت از حقوق مالکیت معنوی و رعایت قوانین و مقررات حقوقی نیاز دارند.

 

از طرف دیگر مشاور حقوقی می‌توانند در توسعه قوانین و مقررات و سیاست‌های عمومی نیز نقش داشته باشد. به صورت کلی، آشنایی با شغل مشاوره حقوقی به افراد و سازمان‌ها کمک می‌نماید. تا به تصمیم‌گیری‌های صحیح درزمینهٔ حقوق بپردازد و از حقوق و تعهدات خود به شکل صحیح آگاهی داشته باشند.

 

وکیل مشاوره حقوقی چیست

یک سؤالی که در ذهن اغلب افراد هست این است که: تفاوت وکیل با مشاور حقوقی در چیست؟ تفاوتی که وجود دارد این است که فارغ‌التحصیلان رشته حقوق می‌توانند در موسسات حقوقی یا ارگان دولتی به عنوان مشاور حقوقی فعالیت داشته باشند. اما وکیل با قبولی در آزمون وکالت می‌تواند پروانه وکالت دریافت نماید.

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های وکیل با مشاور حقوقی این است که مشاور حقوقی نمی‌تواند پرونده بگیرد و در دادگاه حضور یابد و از موکل دفاع نماید. اما وکیل با گرفتن وکالت الکترونیک از موکل خود به جای ایشان در دادگاه حضور داشته و از ایشان دفاع می‌کند.

 

مشاوره حقوقی چیست

 

مشاوره حقوقی طلاق چیست

از مزایای مشاوره حقوقی طلاق این است که با مشورت گرفتن از ایشان می‌توانید مدت زمان طلاق را سریع‌تر و بهتر پیش ببرید.

قبل از اقدام برای طلاق یا هر کار حقوقی حتماً با مشاوره حقوقی طلاق به صورت حضوری یا تلفنی مشورت کنید. از مشاور اطلاعات کسب نماید تا در روند پرونده با چالش مواحهه نشوید.

 

اغلب مشاورین حقوقی طلاق سعی داشته، نظام خانواده  و ارزش بالای آن را یادآوری نمایند و تلاش کنند زوجین به صلح و سازش برسند. چنانچه زوجین به سازش نرسیدن چاره نیست که سراغ طلاق بروند.

بر اساس قوانین فقهی و حقوقی طلاق به چند دسته تقسیم‌شده است. تا در طلاق هم راه بازگشت زوجین وجود داشته باشد و همچنین حق و حقوق زوج و زوجه رعایت گردد.

چنانچه توانایی گرفتن حق و حقوق خود را ندارید و توان مالی برای استخدام وکیل را هم دارا نیستید می‌تواند با مشاوره حقوقی طلاق مشورت نماید تا راهکار دفاع از حق و حقوقتان را به شما آموزش دهد.

 

مشاوره حقوقی تلفنی چیست؟

مشاوره حقوقی تلفنی اغلب اشخاصی توانمند و آموزش دیده هستند. که نسبت به موقعیت و مسئله حقوقی شما به شکل صحیح و به دور از قضاوت پاسخ‌گویی شما هستند.

از طرفی ارتباط با مشاوران حقوقی سبب ایجاد فضایی امن برای شما خواهد شد تا بتوانید آزادانه موضوعات و مسائل حقوقی خود را مطرح نمایید. و بدانید صحبت‌های که با مشاور در میان گذاشته می‌شود محفوظ مانده است.

 

مشاوره حقوقی تلفنی به معنی ارتباط گرفتن به شکل تلفنی با یک مشاور تخصصی در رشته حقوق و مطرح نمودن مسائل و موضوعات حقوقی و دریافت راهنمایی و راهکار کاربردی برای حل مشکلات حقوقی است.

باید به یک نکته مهم توجه داشت که چنانچه در مورد دعاوی حقوقی یا کیفری و به‌طور کلی هر موضوع حقوقی بدون مشورت از مشاوره با فرد متخصص در زمینه حقوق اقدام نمایید. امکان دارد تبعات پیچیده‌ای که خارج از خواست شما بوده، دامن‌گیر شما شود. از همین جهت بهتر است برای پرهیز از وقوع چنین معضلاتی، قبل از هر اقدامی با متخصص صحبت کنیم.

 

مشاوره حقوقی رایگان چیست

چنانچه در زمینه‌ حقوقی و کیفری سؤالاتی برای شما عزیزان ایجاد شد پیشنهاد می‌شود با یک وکیل دادگستری متخصص در این امور یا مشاوره حقوقی رایگان مشورت نماید.

شما مخاطبین در هرجایی ایران عزیزمان که باشید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی که در سایت مطرح‌شده با مشاور حقوقی به صورت تلفنی و آنلاین ارتباط سریع برقرار نمایید و سؤالات حقوقی خود را بپرسید.

برای مشاوره حقوقی رایگان سؤالات خود را در قسمت دیدگاه مطرح نمایید. تا وکیل پایه‌یک دادگستری متخصص درزمینه های گوناگون حقوقی پاسخ گوی سؤالات شما به صورت رایگان در اسرع وقت باشد..

 



ما در مجموعه حقوقی دادگستر، این امکان را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم که هر ساعت از شبانه‌روز در تمامی زمینه‌های حقوقی و کیفری نیازمند مشورت با وکیل دادگستری متخصص باشید در خدمت باشیم.

 

برای برقراری ارتباط با وکیل پایه‌یک دادگستری یا مشاوره حقوقی تلفنی به‌ صورت 24 ساعته، هر ساعت از شبانه‌روز با تلفن ثابت سراسر کشور بدون صفر یا پیش‌شماره با شماره: 9099071369 تماس برقرار نماید.

 

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

از تلفن ثابت 9099071369